Familjerådgivningen på lättläst svenska

Vi hjälper dig som har frågor om relationer.

Alla människor kan få problem i sina relationer.

Vi stöttar både dig som lever ensam

och dig som är ihop med någon.

 

Vi stöttar dig genom samtal om olika ämnen

som känslor och sexualitet.

 

Vi har tystnadsplikt

så vi får inte prata om dig med någon annan.

Vi skriver inte journaler om det du berättar

och du får vara anonym om du vill.

Kontakta oss:

Telefonnummer:

0920-45 43 90

När vi ringer dig kan det stå dolt nummer.

Via Luleå kommuns kundcenter.

Telefonnummer: 0920-45 30 00

Mejladress:

familjeradgivningen@lulea.se

Viktigt att veta

Lämna gärna uppgifter i ditt mejl om hur vi kan kontakta dig.

Lämna inte känsliga uppgifter i ditt mejl.


Om det finns våld i din relation

så ska du berätta det när du kontaktar oss.

Då får du egna samtal i början.

Sidan uppdaterades den 27 maj 2025