Corona stänger Luleås fritidsgårdar

Från i dag, torsdag, stängs alla Luleås fritidsgårdar tillfälligt. Detta på grund av hög smittspridning bland barn och unga. Stängningen gäller i första hand i en vecka.

– Vi ser hur besöksstatistiken gått ner under senare tid då många ungdomar är smittade. Vi har även personal som är hemma i karantän, säger Lena Lundberg Vesterlund, avdelningschef Kultur- och mötesplatser Luleå kommun.

Därför stänger nu kommunen sina fritidsgårdar under en veckas tid från torsdag 27 januari. Det gäller även mötesplats Navet för gymnasieungdomar.

– Vi kommer ta beslut veckovis och se hur smittläget är. Men i första hand handlar det om en period fram till 4 februari, säger Lena Lundberg Vesterlund.

Kontakt: Lena Lundberg Vesterlund, avdelningschef Kultur- och mötesplatser Luleå kommun, 0920-45 36 72

Sidan uppdaterades den 27 januari 2022