Driftstörningar för trygghetslarm inom Luleå kommun

Just nu pågår driftstörningar för Luleå kommuns trygghetslarm. Felsökning pågår.

– Hemtjänstgrupperna har fått information om störningen under kvällen och vi inväntar mer information av vår leverantör SOS Alarm om vad som hänt och hur länge störningen kan tänkas pågå, säger Kristin Holmström, verksamhetschef på socialförvaltningen vid Luleå kommun.

Problemet uppmärksammades tidigare under kvällen och felsökning pågår. Det går inte att säga om det är några specifika områden som påverkas mer än något annat utan störningarna har varierat under kvällen. Inom Luleå kommun har cirka 1 500 personer trygghetslarm men enligt uppgifter från verksamheterna är inte alla dessa påverkade av störningen.

– Vi hoppas givetvis att problemen ska åtgärdas så snart som möjligt, säger Kristin Holmström.

Vid frågor kan brukare och anhöriga ringa kommunens trygghetslarm 076 126 78 81

Kristin Holmström, verksamhetschef, socialförvaltningen Luleå kommun