Lärarens pedagogiska-, didaktiska- och ledarskapsförmåga i klassrummet är
viktig. Tydlighet och struktur gör undervisningen meningsfull, begriplig
och hanterbar för elever i grundskola, förskoleklass, fritidshem och grundsärskola.
Ett aktivt lärarstöd, delaktighet, variation, återkoppling och reflektion ger resultat.
Forskning om framgångsrika skolor visar att ledarskap, tydlighet och
struktur är viktiga faktorer för elevers lärande.
Kompetensutvecklingsinsatser via Skolverket för likvärdig bedömning för F-9 och Läsa-skriva-räkna garantin F-3. SKR matematik satsning för F-3. Erfarenhetsutbyte om undervisnings- strategier med god effekt på elevernas lärande tex kooperativt lärande.
Förstelärares uppdrag riktas för ökad undervisningskvalitet och kollegialt
lärande. Fritidshemsutvecklare arbetar för ökad undervisningskvalitet och kollegialt lärande inom fritidshemmet. Utveckla användandet av digitala pedagogiska resurser.
Ökad kompetens hos medarbetare resulterar i att skolans undervisning är
effektiv och håller hög kvalitet.
Undervisningen är strukturerad med ett tydligt syfte och anpassad till
elevgruppen och individuella behov.
Rektor säkerställer trygghet och studiero och tar ansvar för det pedagogiska
arbetet.
Ökade kunskapsresultat.
Ökad studiero, trygghet och trivsel.
Ökad kompetens hos alla!