Oainnáhusa guhkes áiggi ulbmilat
- Bargu nationála unnitlogu rivttiiguin lea olles áiggi mielde, politihkalaš dásis ossodaga dássái.
- Visot bargit BUF:s/MOH:s ožžot oahpu jeavddalaččat sisriikkalaš unnitloguid birra ja visot mánát ja oahppit jeavddalaččat ožžot oahpahusa ja ođđa jurdagiid sisriikkalaš unnitloguid birra skuvlaáiggis.
- Visot ossodagat barget seammadássásaččat ja dárkilit ovddideamis ja suddjemis nationála unnitloguid giela ja kultuvrra ovdáneami vuođđuduvvon dutkamis ja geahččaluvvon vásáhusain.
- Gielda fállá ja hálddaša giellabesiid gos eanaš oassi ovdaskuvllain jođihuvvu hálddahusgielain. Giellabesiin lágiduvvo doarjja hálddahusgielain ovdaskuvllas ja viggamuš lea ovddidit guovttegielat oahpahusa vuođđoskuvllas.
- Máhttu sisriikkalaš unnitlogugielain lea viiddis bargiid gaskkas ja lea ánsun go ođđa bargi virgáduvvo. Julevu gielddas leat ollesáiggi virggit norbman.
- Plánemis ja lágideamis doaimmain ieš guđetge dásis lea eaktun ovddidit ja suddjet sisriikkalaš unnitloguid giella- ja kulturovdáneami.
- Dárkilisvuođa čuovvun johtá systemáhtalaččat juohke dásis ja jeavddalaš ráđđádallamiin.
Strategiijat bargguin ulbmiliid deavdimis
- Doaibmaplána 1.s oassi – Máhttu ja ođđa jurdagat
- Doaibmaplána 2.t oassi – Strategalaš virgádeapmi
- Doaibmaplána 3.t oassi – Giellabeasit hálddahusgielain
- Doaibmaplána 4.t oassi – Giella ja kultuvra ovdaskuvllas ja ovdaskuvlaluohkás
På svenska: Vision för arbetet med nationella minoriteter i förskolan och skolan
Vision
Skolan i Luleå är en nationell förebild för nationella minoriteter. Alla barn och unga inom nationella minoriteter kan, vill och vågar utveckla språk och kulturell tillhörighet i alla verksamheter. Språk och kultur ses som en tillgång för individen och för samhället.
Visionens långsiktiga mål
- Arbetet med nationella minoriteters rättigheter är integrerat i hela styrkedjan från politisk nivå till enhetsnivå
- All personal inom BUF utbildas regelbundet om nationella minoriteter och alla barn och elever får regelbunden utbildning och inspiration om nationella minoriteter genom hela skolsystemet
- Alla enheter arbetar likvärdigt och kvalitativt med att främja och skydda utveckling av nationella minoriteters språk och kultur grundat i forskning och beprövad erfarenhet.
- Kommunen erbjuder och organiserar språknoder där en väsentlig del av förskola bedrivs på förvaltningspråk. I språknoderna anordnas utökat stöd i förvaltningsspråk i förskoleklass och strävan är att utveckla tvåspråkig undervisning i grundskolan.
- Kompetensen i nationella minoritetsspråk bland anställda är hög och meriterande vid rekrytering.
I Luleå kommun är heltidsanställningar normen. - Vid planering och organisation av verksamhet på olika nivåer är främjande och skyddande av nationella minoriteters språk- och kulturutveckling en förutsättning.
- Uppföljning av kvalitet sker systematiskt på alla nivåer och i regelbundna samråd.
Strategier i arbete mot målen
- Handlingsplan del 1 – Kunskap och inspiration
- Handlingsplan del 2 – Strategisk rekrytering
- Handlingsplan del 3 – Språknoder i förvaltningspråk