Inbjudan Trygghetsvandring Porsön

Pressinbjudan
Välkommen att delta vid vår Trygghetsvandring på Porsön
Onsdag 8 december Kl. 18.00 Porsöskolans matsal Länk till annan webbplats.

Porsön i fokus

För att utveckla tryggheten i bostadsområden genomförs vandringar där man inventerar vilka platser som upplevs trygga och otrygga. Trygghetsvandringen på Porsön som görs den 8 december är ett sätt att undersöka hur människor använder och trivs i sin närmiljö. Man kan också se trygghetsvandringen som ett möte där människor kommer samman och diskuterar viktiga frågor. Fokus vid denna vandring är dock området vid Porsö stranden.

Det här händer på träffen

Vid träffen medverkar kommunpolitiker, bland andra Fredrik Hansson (S) och flera organisationer. Förutom Luleå kommun deltar Lulebo, Rikshem, Luleå Tekniska Universitet, områdesgruppen för Björx/Porsön och Polisen.

• Fokus för träffen är trygghetsvandringen kring strandområdet, Porsö strand, där vi tittar på lämpliga åtgärder till en förbättrad miljö.

Kontakt Projekt Porsö strand
Projektansvarig: Michael Öhman
0920 45 39 63 Länk till annan webbplats.

Projektledare: Emma Sailamaa
0920 45 62 68 Länk till annan webbplats.

Kontakt för Trygghetsvandringen
Marie Sköld, 0920 45 30 00