Pressinbjudan: Läger av tjejer för tjejer

På initiativ från tjejerna i Tuna gårdsråd ordnas nu ett Tjejläger, med stöttning av kommunens ungdomsverksamhet Ung i Luleå. 70 ungdomar som identifierar sig som tjejer kommer tillbringa ett dygn tillsammans på hotell Örnvik mellan söndag och måndag. Media är välkomna att hälsa på.

Vad: Läger för 70 unga som identifierar sig som tjejer i årskurs 7-9.
När: Söndag 16 juni till måndag 17 juni. Aktiviteter mellan 14.00-18.00 på söndagen och 9.00-12.00 på måndagen.
Var: Örnvik hotell och konferens

Det är ungdomarna själva som kommit med idén, planerat och nu genomför Tjejlägret, med stöd från Luleå kommuns ungdomsverksamhet Ung i Luleå.

Under ett dygn kommer deltagarna bland annat få testa självförsvar, wresfit, yoga, gå på föreläsning om kroppsideal, bli stylade och lyssna till Idoldeltagaren Anna-Mi Svedjekrans.

Lägret är helt gratis för ungdomarna.

Tjejlägret är en del av folkhälsoprojektet Ett liv i rörelse och har fått pengar från kommunens statliga sommarlovsmedel.

Program för lägret finns här. Word, 15.1 kB.

Kontakta gärna Carola Vånsjö, fritidsledare Ung i Luleå, när ni är på väg!
Carola nås på 0920-45 33 21.