Sökes: Föreningar till Familjedagar i parken

Torsdag till lördag 11-13 juli är det triss i festivaler i Luleå: Putte i Parken, Rix FM festival och Familjedagar i Stadsparken. Nu söker kommunen föreningar som vill synas och hålla aktiviteter under Familjedagarna.

– Det är ett jättebra läge för föreningar att visa upp sig och värva medlemmar. Kanske genom prova på-aktiviteter eller uppvisningar. Företagare är också välkomna, säger Örjan Esensjö, projektledare Luleå kommun.

Deltagande föreningar och företag får ett gratis marknadsbord i Stadsparken. Familjedagarnas målgrupp är barnfamiljer och det kommer bli allsång för barn, loppis, sockervadd, hoppkudde och massa andra aktiviteter.

Intresserade kan höra av sig till Örjan Esensjö på mejl, orjan.esensjo@lulea.se.

Kontakt: Örjan Esensjö, projektledare Luleå kommun, 0920-45 49 54

Sidan uppdaterades den 7 juni 2024