Luleå kommun öppnar pop up-butik med försäljning av begagnat byggmaterial 13 - 15 juni

Lulebor i behov av en diskbänk till uteköket i stugan? Eller en nygammal innerdörr eller lite sprillans nytt kakel? Den 13 till den 15 juni kan alla som vill besöka en tillfällig pop up-butik där Stadsbyggnadsförvaltningen på Luleå kommun säljer överblivet byggmaterial som tagits om hand vid varsam rivning och renovering. Byggdelar och annan utrustning är då till försäljning i en pop up-butik i Räddningstjänstens gamla garage på Skomakargatan 35-37 i Luleå.

När:

Tisdag 13 juni kl 08.00 - 14.00
Onsdag 14 juni kl 12.00 - 18.00
Torsdag 15 juni kl 08.00 - 14.00

Var:

Räddningstjänstens gamla garage på Skomakargatan 35-37 i Luleå.

Vad kommer att säljas i pop up-butiken?

Begagnade byggdelar och utrustning som tagits om hand vid varsam rivning och renovering av Luleå kommun och som inte kommunen har någon användning för. Allt som är till salu säljs i befintligt skick och utan garanti, det är inte heller något öppet köp. Exempel på byggdelar som säljs är begagnade tvättställ, belysning, rostfria diskbänkar, dörrar, fönster, omklädningsskåp, vitvaror, radiatorer, köksskåp, lekutrustning, nya ventilationsrör och kabelstegar i metall, nytt kakel och klinker

Hur går försäljningen till?

Gå in i Räddningstjänstens gamla garage och genomför ditt köp, ta med dig det du köpt direkt eller gå och hämta bilen och kör in i fållan vid garaget, visa upp kvitto vid infarten, och lasta på de delar du köpt, kör hem! Max 5 artiklar per person. Betalar gör du med swish.

Varför gör kommunen det här?

Att riva varsamt vid renovering och rivning och ta hand om byggdelar och utrustning är ett led i att öka de cirkulära flödena inom Luleå kommuns verksamheter. Ett ökat återbruk och cirkulära kretslopp minskar våra klimatutsläpp och vår miljöpåverkan. Pop up-butiken är en aktivitet i projektet "Klimatsmart såklart".

Mer information och frågor

Kontakta Eva Vestman eller Anders Forsberg på Stadsbyggnadsförvaltningen på Luleå kommun.

Telefon växel 0920-45 30 00
E-post eva.vestman@lulea.se, tel 0920-453639