Pressinbjudan ”Det här händer på Hertsön”

Samhällsinformation Hertsö Bibliotek (modulerna på Backmyrvägen 25 Länk till annan webbplats.)

• Träff 1: måndag 27 mars 18.00 – 19.30
  • Träff 2: måndag 3 april 18.00 – 19.30

Så utvecklas Hertsön – här formas en del av framtidens Luleå

Förändringens vindar blåser in över Hertsön som nu är platsen där Luleås framtid skapas. Det byggs nytt och satsas på både bostäder, butiker, skola och infrastruktur. Området har en central placering i den gröna omställning som nu sker, i direkt anslutning till Luleå Industripark - Hertsöfältet.

Två måndagar i följd kommer experterna, personal från Stadsbyggnadsförvaltningen vid Luleå kommun, att finnas på Hertsö bibliotek för att informera om och svara på frågor om de olika projekten i närområdet.

• Den 27 mars berättar projektledarna på stadsbyggnadsförvaltningen om nya Hertsöskolan, Luleå Industripark och det nya bostadsområdet Hertsöheden. Även Stadsbyggnadsförvaltningens chef Helén Wiklund Wårell deltar denna kväll.
  • Den 3 april är temat Hertsö badhus, Kronanvägen, Luleå industripark och det nya bostadsområdet Hertsöheden. Förutom projektledarna finns även stadsbyggnadsnämndens ordförande Ulrika Lundberg på plats denna kväll.

– Det är en spännande utveckling på och runt Hertsön med de pågående och kommande projekten. Jag hoppas många kommer och tar del av informationen och att vi får chans att svara på frågor och höra synpunkter på våra projekt, säger Ulrika Lundberg, ordförande för stadsbyggnadsnämnden.

Välkommen!

Program måndag 27 mars 18.00 – 19.30

• Stadsbyggnadsförvaltningens chef Helén Wiklund Wårell
  • Charlotte Reinholdt, sektionschef stadsplanering om Luleå industripark