Medborgardialog om Hertsöns framtida mötesplatser

Vad är viktigt för Luleåborna gällande Hertsöns framtida bibliotek, fritidsgård och sporthall? Det vill Luleås politiker ta reda på i en medborgardialog om Hertsöns nya mötesplatser som ska byggas i samband med den nya skolan.

När den nya skolan på Hertsön byggs ska också ett nytt bibliotek samt en ny fritidsgård och sporthall uppföras. De ska ersätta de befintliga mötesplatserna som kommer rivas i samband med att gamla Hertsöskolan rivs.

– Det är inte ofta vi får chansen att bygga exempelvis ett helt nytt bibliotek så nu vill vi veta vad Hertsöborna efterfrågar, säger Emmeli Nybom, ordförande kultur-och fritidsnämnden Luleå kommun.

Digitalt möte

Tisdag den 8 februari klockan 18.00 hålls därför en medborgardialog med frågeställningen: Vad är viktigt för dig gällande Hertsöns framtida bibliotek, fritidsgård och sporthall?

På grund av pandemin blir medborgardialogen helt digital, Länk till annan webbplats. något som testats redan under dialogerna om skolan på Hertsön. Alla som känner sig berörda är välkomna att delta, ingen föranmälan krävs för allmänheten.

Efter mötet kommer dokumentation från medborgardialogen publiceras på lulea.se. Länk till annan webbplats.

Media är välkomna att närvara digitalt vid dialogerna men får gärna föranmäla sig till kffkommunikation@lulea.se.

Kontakt: Emmeli Nybom, ordförande kultur-och fritidsnämnden Luleå kommun, 072-503 33 05

Sidan uppdaterades den 3 februari 2022