Foto: Luleåfotograferna

Förstärkningarna är klara i Sunderby ishall

Idag har Luleå kommun haft slutsamråd och erhållit slutbevis vilket innebär att verksamheten kan återupptas i ishallen.

Ishallen i Sunderbyn har under december och januari förstärks så att hallen ska kunna öppnas. Nu är arbetena genomförda. Konsulter, entreprenör och kommunen har tillsammans arbetat fantastiskt bra och kan nu före utsatt tid ta hallen i bruk. Slutbeviset har precis landat i inkorgen.

– Känns mycket bra att arbetena är klara nu i hallen så att föreningarna kan återuppta sin verksamhet, säger Fredrik Thyselius fastighetschef Luleå kommun.

Hallen kan nu öppnas upp för föreningarna och allmänheten. Information kommer via lokalbokningen till föreningarna under morgondagen.

– Ett efterlängtat besked säger Patrick Zetterkvist anläggningschef kultur- och fritidsförvaltningen.

Kontakt:

Fredrik Thyselius, 0920-45 49 48