Pressinbjudan: Samtal om skolan med Luleås skolpolitiker

Politikerna i Luleå kommuns barn- och utbildningsnämnd bjuder in till informationsmöten och samtal för vårdnadshavare till barn som går i förskola och skola i Gammelstad, Notviken, Centrum och Bergnäset.
Detta är en repris på det mötet som hölls i juni för att många som möjligt ska ha möjlighet att delta.

– Vi vill säkerställa en öppen dialog och en stärkt transparens i arbetet med utvecklingen av skolan i Luleå, säger Emma Engelmark, ordförande i barn- och utbildningsnämnden.

På mötet informerar nämnden om det aktuella läget, svarar på frågor och deltar i samtal.

• Gammelstad - måndag 13 september kl 18-19.30
  • Notviken - tisdag 14 september kl 18-19.30
  • Centrum - onsdag 15 september kl 18-19.30
  • Bergnäset - torsdag 16 september kl 18-19.30

Mötena är digitala, länk till mötena finns på www.lulea.se/skolstruktur Länk till annan webbplats..

– Vi hoppas att vi på det här sättet ska kunna ha en mer levande dialog med de direkt berörda av det arbete som nu kommer. Vi vill göra det vi kan för att informera och lyssna på de vårdnadshavare som engagerar sig i skolfrågorna, säger Emma Engelmark.

Anmälan media

Media är välkomna att vara med och lyssna. Efter varje möte kommer det att hållas en separat frågestund för media.

OBS! Media anmäler namn på eventuell deltagare till respektive möte senast kl 13 samma dag som mötet äger rum. Anmälan skickas till: bufkommunikation@lulea.se

Emma Engelmark, ordförande barn- och utbildningsnämnden

Sidan uppdaterades den 9 september 2021