Putte i Parken ställer in årets festival

Ännu en rolighet som inte blir av på grund av coronapandemin. Gratisfestivalen Putte i Parken i Luleå, planerad till 15-17 juli, uteblir meddelar arrangören Wermland Festival.

– Det känns jättetråkigt. När vi kom in i bilden så trodde vi absolut att det skulle vara möjligt att arrangera en festival sommaren 2021. Men allt eftersom tiden har gått så har vi tvingats inse att det inte är genomförbart. På grund av pandemin, och de restriktioner det för med sig, måste vi helt enkelt ta det här trista beslutet, säger Fredric Syrén, projektledare, Putte i Parken.

Under förra våren vann Wermland Festival anbudet om att få arrangera Luleås stora stadsfest 2021 och 2022, som ersättning för numera nedlagda Luleå hamnfestival. Wermland Festival är kända för sin etablerade och ambulerande festival Putte i Parken. En bred familjefestival med konserter, mat, utställare och tivoli. Det var också en festival enligt detta koncept som de skulle genomföra i Luleå. Putte i Parken skulle dessutom samarbeta med lokala föreningar och näringslivet.

– Vi ville ge Luleåborna en fantastisk upplevelse, men nu satsar vi för fullt inför 2022 istället, säger Fredric Syrén.

Kontakt:
Fredric Syrén, projektledare, Putte i Parken, telefon: 073-656 57 33