Pressinbjudan: Visning av Luleås nya räddningsstation

Inflyttningen till nya Luleå räddningsstation är planerad till nästa vecka. På grund av coronapandemin kommer det inte vara möjligt att besöka stationen när personalen väl är på plats. Därför bjuder vi in till en pressvisning av räddningsstationen innan inflyttning, torsdag 8 april.

Stationen kommer att ha plats för tre verksamheter; Luleå kommuns räddningstjänst, SOS Alarm och den del av Region Norrbottens ambulanssjukvård som utgår från Luleå.

Visningen är uppdelad i två pass för att det ska vara möjligt att hålla avstånd.

Datum: Torsdag 8 april 2021
Plats: Samling vid huvudentrén. Kör in via infarten bakom Beijer.
Pass 1: kl 10-11, Norr Media (Kuriren och NSD)
Pass 2: kl 11-12, SVT Norrbotten och SR Norrbotten

OBS! Anmälan om deltagande senast 7 april kl 17 till Susanne Lundblom, kommunikationsenheten Luleå kommun: susanne.lundblom@lulea.se. Det gäller både ovan nämnda medieaktörer samt om det finns fler medierepresentanter som är intresserade att delta.

För frågor om pressvisningen, kontakta Susanne Lundblom, kommunikationsenheten Luleå kommun, 072-203 00 63.

Sidan uppdaterades den 6 april 2021