Förlängd stängning av flera kultur-och fritidsanläggningar

Kommunens badhus, idrottsanläggningar samt Visitor Center fortsätter hålla stängt till 21 mars. Detta efter regeringens besked om ytterliga förlängda restriktioner för att minska smittspridningen av coronaviruset.

Regeringen rekommenderar att ej nödvändig kommunal verksamhet fortsätter hålla stängt till 21 mars. Med anledning av den stora smittspridningen i Luleå väljer Luleå kommun att fortsatt ha flera verksamheter stängda, bland annat idrottsanläggningar*, badhus, Visitor Center och Turistcenter.

Konsthallen avvaktar

Bibliotek och fritidsgårdar samt mötesplats Navet fortsätter att hålla öppet med anpassningar.

I Kulturens hus håller biljettkassan och Turistcenter stängt men har viss service via telefon. Även konsert- och evenemangsverksamheten i Stora och Lilla salen är fortsatt på paus. Konferensverksamheten är öppen för externa gäster efter anpassningar i samråd med kund.

Konsthallen i Kulturens hus avvaktar en återöppning i väntan på mer detaljer gällande hur muséer och konsthallar ska anpassas i den nya begränsningsförordningen.

*Sedan tidigare får barn och unga födda 2002 och senare samt elitidrottare träna i kommunens anläggningar.

Kontakt: Patrik Bylin, kultur-och fritidschef Luleå kommun, 070-529 39 86

Sidan uppdaterades den 7 oktober 2021