Ny leverantör av trygghetslarm

Luleå kommun ingår avtal med SOS Alarm som ny leverantör av trygghetslarm från och med 1 december.

– Vi behöver en leverantör som vi känner oss trygg med och som har goda referenser gällande informationssäkerhet, nu har vi hittat en sådan, säger Ida Johansson, avdelningschef på socialförvaltningen.

I första skedet kommer en tidplan att tas fram för övergången till det nya systemet. För personer som idag har trygghetslarm innebär det bland annat utbyte av trygghetstelefoner och tillbehör. Alla användare kommer att få information och kontaktas av kommunens personal i god tid innan bytet sker.

Om SOS alarms tjänst

Trygghetslarm via SOS alarms tjänst innehåller hela den digitala larmkedjan. I samarbete med underleverantörer levereras hård- och mjukvara, kommunikation, kundportal, larmmottagning samt utalarmering av resurser i ett paket.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Luleå kommun och leverera trygga och effektiva larmlösningar som brukare och anhöriga kan lita på. Nu jobbar vi tillsammans med Luleå kommun för en smidig implementering och lösning som passar kommunens förutsättningar, säger Andreas Norrby, produktägare på SOS Alarm.

Kontakt

Ida Johansson, avdelningschef på Luleå kommun, 072-518 41 15
SOS Alarms pressjour, 08-205 307, e-post press@sosalarm.se

Sidan uppdaterades den 4 mars 2021