Invigning #PorsönC

Onsdag 4 november klockan 18.30 är det dags att inviga mötesplats #PorsönC. Det vill säga torget mellan Porsöskolan och ICA.

Invigningstal med nytändning

Onsdag 4 november klockan 18.30 då #PorsönC ska invigas, medverkar Järnfabriken - bandet som sjunger om sin hatkärlek till stadsdelen och som bygger låtarna på uppväxten och ungdomsåren i området.

Invigningstalen och invigningsceremonin hålls av stadsbyggnadsnämndens ordförande, Anja Johansson och andre vice ordförande i kommunstyrelsen, Anders Josefsson.

Håll avstånd

Obs! Invigningen sker utomhus och vi uppmanar alla deltagare att hålla avstånd till varandra under evenemanget.

Uppstart för medborgardialog för Porsön

Efter invigningen ska arbetet med att ta fram en utvecklingsplan för Porsön återupptas. Det innebär bland annat att kommunen kommer att bjuda in till medborgardialoger inom kort.

Press

Efter invigningen har ni möjlighet att tala med deltagarna vid invigningen, Anders, Anja och Järnfabriken.

Mer information i Vårt Luleå Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.