Årsavgiften till de som står i bostadskö hos Bostad Luleå ska återbetalas

Stadsbyggnadsnämnden beslutade den 29 oktober den del av köavgiften som avser 2021 ska återbetalas till de köande. Beslutet gäller under förutsättning att kommunfullmäktige tar beslut om att avveckla Bostad Luleå.

Beslutet innebär återbetalning av summor mellan 20,80 kr till 229 kr, beroende på när den köande betalat avgiften.

– Det blir en extrakostnad för kommunen men det känns rätt att kunna avsluta Bostad Luleå på ett bra sätt, säger Anja Johansson, ordförande i stadsbyggnadsnämnden.

Återbetalningen kommer att ske så snart praktiska och tekniska lösningar är på plats för att kunna genomföra överföringen. Alla som står i bostadskön kommer få information så snart vi har säkerställt tillvägagångssätt för återbetalningen.

Kontakt:

Anja Johansson, stadsbyggnadsnämndens ordförande, 072-229 85 99