Sommaraktiviteter på Södra hamnplan

Den 15 juni öppnar konceptet "Södra hamnplan sommar", en mötesplats tillgänglig för Luleåbor och turister. Här kommer det finnas aktiviteter, mat-och fikaförsäljning och solstolar för avkoppling. Självklart med anpassning till Folkhälsomyndighetens rekommendationer med anledning av coronaviruset.

– Vi är glada att kunna öppna en härlig sommaroas, även i år. Hit kan du komma på spontanbesök eller hänga med på någon av alla inplanerade aktiviteter, säger Iida Larsson, projektledare Luleå kommun.

Södra hamnplan sommar håller öppet från 15 juni – 16 augusti 09.30-17.00.

Ett axplock av sommarens aktiviteter:

• Basket- och volleybollplan
  • Träningspass
  • Kajakuthyrning
  • Fritidsbanken
  • Utomhusgym
  • Musikquiz
  • Käpphästbygge

Med reservation för ändringar då vi ständigt håller oss uppdaterade och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer.