Lillan erbjuder gratis produktionsrep i coronatider

Även om de flesta artister ställer in sina spelningar just nu kommer det en tid efter coronaviruset. Därför erbjuder Luleå kommun genom Lillan gratis produktions-och scenrep för Luleås musikliv.

– Det är som det är just nu. Kulturlivet lider. Men det byggs upp ett enormt sug efter kultur och spelningar framåt hösten och vi vill bidra med något, säger David Jordansson, kulturutvecklare Luleå kommun.

Med det i tankarna har han, tillsammans med personalen på Lillan, tagit fram konceptet ”Kulturdepression action plan”. Under vardagar, fram till klockan 21, kan artister boka Lillan gratis för scen-och produktionsrepetitioner.

– Vi på Lillan vill göra vad vi kan för att hålla inspiration och scenvana uppe under dessa månader. Våra tekniker är redo att hjälpa till och kan även spela in musiken, säger David Jordansson.

Det enda som krävs är att skicka ett mejl till lillan@lulea.se för att boka tid. Bokningar kan göras redan nu, men första öppna tid är 13 april. Erbjudandet gäller sedan fram till midsommar.

Kontakt: David Jordansson, kulturutvecklare Luleå kommun, 072-235 03 76