Beslutat på kultur-och fritidsförvaltningens arbetsutskott

Ja till bidrag till bland andra Luleå Handikappidrottsförening samt bifall för uppsägning av hyreskontraktet för Andholmen. Det klubbade kultur-och fritidsnämndens arbetsutskott i dag. Däremot skjuts ärendet om att överlåta biblioteket på Mjölkudden till skolan upp en månad.

Kultur-och fritidsnämndens arbetsutskott föreslår att bevilja 90 000 kronor till Luleå Handikappidrottsförening i verksamhetsbidrag, plus 65 000 kronor till föreningens ridläger i sommar.

Ett enigt arbetsutskott sa även ja till uppsägning av hyreskontraktet på Andholmen. Detta som ett led i att effektivisera då anläggningen är sparsamt uthyrd. Förvaltningens kostnader för Andholmen är 95 000 kronor per år och intäkten för 2019 var cirka 21 000 kronor.

Gällande överlåtelsen av Mjölkuddens bibliotek till Tunaskolan så valde arbetsutskottet att skjuta upp ärendet till slutet av april, på grund av att ärendet först måste upp i fackliga samverkansforum på kommungemensam nivå.

Alla ärenden ska upp i kultur-och fritidsnämnden den 15 april för slutgiltigt beslut.

Kontakt:
Emmeli Nybom (S), ordförande kultur-och fritidsnämnden Luleå kommun, 072-503 33 05
Viktor Hedqvist (M), andre vice ordförande kultur-och fritidsnämnden, 072-250 62 55