Pressinbjudan: Barnens favoriter kommer på lördag

Till helgen är det Melodifestivaldags och med det Välkomstfest i Luleå! Media är självklart välkomna att närvara vid Välkomstfesten, gratisevenemanget dit över 3 000 besökare väntas komma för att träffa Sommarskuggan, Bolibompadraken och Taurus.

Vad: Melodifestivalens Välkomstfest
När: Lördag 15 februari kl 10.30-14.00
Var: Luleå Energi Arena
Arrangörer: Luleå kommun, SVT, Sveriges Radio och Live Nation
Närvarande: Sommarskuggan, Bolibompadraken, Taurus, Radioapan med vänner samt förhoppningsvis 3 000 besökare

Välkomstfesten riktar sig till barnfamiljer och arrangeras i samband med Melodifestivalen. Evenemanget är helt gratis för besökarna som får sjunga allsång med Radioapan, dansa med Bolibompadraken, ta en selfie med Taurus och se showen med Sommarskuggan.

Det blir även premiär för den officiella SM-dansen till SM-veckan. Detta för att knyta ihop två av Luleås största evenemang 2020; Melodifestivalen och SM-veckan Luleå Boden 25-31 mars.

Programmet för Välkomstfesten:

Kl 10.30-14.00 Träffa Taurus och tävla i Labyrint-tältet

Kl 11.00 Tävlingar med Melfest Live och Melodifestivalens samarbetspartners

Kl 11.15 Jovan Radomir möter flera av Luleås tävlande Melloartister - Mohombi med flera

Kl 11.30 Bolibompadraken och Sommarskuggan showar med Sara Edwardsson och David Skogman

Kl 12.00 Radioapan med Yankho Kamwendo och David Skogman

Kl 12.30 SM-låten spelas live och SM-dansen framförs av danselever från Luleå tillsammans med SM-kompisen Malmis. Danselever från Luleå Rytmik och baletts Danspaketet framför ett mellomedly med mycket fart och glitter.

Kl 13.00 Bolibompadraken och Sommarskuggan showar med Sara Edwardsson och David Skogman

Kl 13.30 Radioapan med Yankho Kamwendo och David Skogman

Kl 14.00 Välkomstfesten avslutas

Pressackreditering krävs inte för Välkomstfesten och media i tjänst får självklart gå förbi köerna.

Kontaktperson: Marie Wallstén, projektledare Välkomstfesten Luleå kommun, 0920-45 59 01

Sidan uppdaterades den 7 oktober 2021