Ärenden inför kommunstyrelsens arbetsutskott 27 januari

Kommunstyrelsens arbetsutskott behandlar på sitt kommande sammanträde åtta ärenden, bland annat förslag till intern kontrollplan för kommunstaben 2020.

Förslag till intern kontrollplan för kommunstaben 2020

Kommunstaben har upprättat förslag till en intern kontrollplan för 2020. Planen innehåller bland annat följande kontrollmoment:

• Säkerställa att stabens fakturor betalas i tid
  • Säkerställa att alla styrande dokument har aktualiserats i närtid
  • Kontrollera efterlevnad av delegationsordningen
  • Kontrollera efterlevnad av attesträtt
  • Kontrollera och säkerställ att gällande riktlinjer för representation följs

Kommunstyrelsen föreslås besluta om att godkänna den interna kontrollplanen.

– Nu fortsätter vi utveckla arbetet med intern kontroll. Det innebär att vi kommer att få bättre insyn och kunna jobba mer aktivt med att våra interna rutiner följs, säger Lenita Ericson, kommunstyrelsens ordförande.

Ansökan om markanvisning för del av Mjölkudden C

Serneke Bygg AB har lämnat in en ansökan om markanvisning genom direktanvisning för del av Mjölkudden 3:42. Området ligger i anslutning till Mjölkudden centrum och avser nya mindre bostäder och ett så kallat longstay-boende.

Förslaget till beslut är att kommunen inte går vidare med markanvisningen. Detta tills pågående arbete med detaljplaneprogram för Mjölkudden C är klart.

Länk till kallelse och ärendelista Länk till annan webbplats.

Kontakt: Lenita Ericson (S), kommunstyrelsens ordförande 072-725 10 24