Kortbetalning av spåravgift

Från måndag kan skidåkare betala sin spåravgift för Ormbergets längdskidspår med betalkort. Redan under försäsongen har 950 säsongskort sålts genom kommunens e-tjänst, men efter kommentarer från Luleåborna erbjuds nu också kortbetalning via Turistcenter.

Betalningen av spåravgift för Ormbergets längdskidspår har varit över förväntan.
– Vi har sålt 950 säsongskort hittills. Men vi har fått kommentarer på att man måste ha bank-ID för vår e-tjänst. Nu löser vi det genom att öppna för kortbetalning via Turistcenter, säger Patrick Zetterkvist, avdelningschef Idrott, motion och rekreation Luleå kommun.

Från måndag 18 november är det möjligt att betala spåravgiften med kort på Turistcenter, Kulturens hus, öppet mellan klockan 10 och 17 varje vardag.

– Här kan du betala säsongsavgift och få spårknappen direkt i handen. Det går även att betala för dagspass eller omklädningsrum på Ormberget, säger Patrick Zetterkvist.

De som betalt spåravgiften genom kommunens e-tjänst hämtar även i fortsättningen ut sin spårknapp på Pontusbadet.

Kontakt: Patrick Zetterkvist, avdelningschef Idrott, motion och rekreation Luleå kommun, 0920-45 56 15