Luleå kommuns medverkan på Kvalitetsmässan 2019

Luleå kommun kommer att delta i Kvalitetsmässan i Göteborg den 12–14 november 2019. Efter beslut i kommunstyrelsen 2019-10-07 har 300 000 kronor avsatts för detta ändamål.

Under mässan utses vinnaren av Sveriges Kvalitetskommun, där en av de nominerade är Luleå kommun. Beslut om att dra tillbaka den nomineringen tillkännagavs igår.

– I och med detta beslut får vi heller inga kostnader för att arrangera en lokal kvalitetskonferens vilket en vinst hade krävt, säger tf kommundirektör Anna Lindh Wikblad.

Kommunen väljer att fullfölja sitt deltagande på årets Kvalitetsmässa för att:

• Stora delar av kostnaderna är redan betalda. Resor är inte återbetalningsbara eftersom kommunen regelmässigt väljer billigaste alternativ.
  • Kvalitetsmässan är ett bra tillfälle att visa upp goda exempel och inhämta kunskap, goda idéer och inspiration från andra kommuner.

Kostnader för årets Kvalitetsmässa:

• 300 000 kronor för mässmonter med personal, resor, logi m.m. enligt beslut på kommunstyrelsen.
  • 300 000 kronor (cirka) för 17 mässbesökare från kommunens förvaltningar som en del i kompetensutveckling av personal. Dessa kostnader belastar respektive förvaltning.

Kontaktperson:
Anna Lindh Wikblad, tf kommundirektör, 070-228 77 51