Jan Öström slutar vid Luleå kommun

Jan Öström slutar som koncerncontroller vid Luleå kommun, ett jobb som han nyligen utnämndes till. Han börjar som ekonomidirektör vid Region Västerbotten i Umeå den 7 januari.

Jan Öström har arbetat som ekonomichef vid Luleå kommun sedan 2016. I samband med den pågående omorganisationen av kommunstaben erbjöds han en nyinrättad tjänst som koncerncontroller. Ekonomikontoret kommer att underställas den nya avdelningen Planering och utvärdering med Emma Breheim som chef.

– Luleå kommun står inför en spännande framtid och jag hade sett fram emot mitt nya uppdrag som koncerncontroller. Men samtidigt har jag erbjudits ett nytt jobb som ekonomidirektör vid Region Västerbotten och jag väljer det senare, säger Jan Öström.

– Jag kan bara önska Jan lycka till i sitt nya uppdrag och tacka honom för det gedigna arbete som han har gjort under sin tid vid Luleå kommun. Han finns kvar i sitt nya uppdrag året ut och kommer att arbeta med analyser och förslag till fortsatta effektiviseringar och besparingar, säger tf kommundirektör Anna Lindh Wikblad.

Ytterligare kommentarer lämnas av Anna Lindh Wikblad, mobil 070- 228 77 51.

Sidan uppdaterades den 5 oktober 2021