Nya avdelningschefer på Kommunstaben

Rekryteringen av de fem avdelningscheferna inom nya Kommunstaben är färdig.

Från 1 januari 2020 ombildas Kommunstaben och får fem nya avdelningar. De nya avdelningscheferna blir:

• Demokrati och samhällsutveckling: Maria Nordgren
  • HR: Jenny Nilssson
  • Planering & Utvärdering: Emma Breheim
  • Service & Support: Susanne Sjölund
  • Innovation & Utveckling: Daniel Ahlqvist

De nya cheferna tillsätts först den 1 januari, men kommer att ha uppdrag utifrån de nya rollerna med början idag.

De sökande har funnits bland första och andra linjens chefer i Kommunstabens nuvarande organisation.

- Alla som har sökt de nya tjänsterna har varit på intervju och jag slås av vilken fantastisk kompetens vi har i vår egen organisation. Att välja har varit ett tufft jobb. Vi har landat i dessa personer som kommer att bilda en ledningsgrupp med olika personligheter och ingångsvärden och det känns jättespännande, säger Anna Lindh Wikblad, chef Kommunstaben.

Rekryteringsgruppen har bestått av både arbetsgivarrepresentanter och fackliga representanter. En strukturerad bedömning har gjorts av alla kandidater där tyngdpunkten har legat på ledarskap, resultatfokus och helhetssyn/samverkan.

Kontaktperson

Anna Lindh Wikblad, biträdande kommundirektör och chef kommunstaben, 0920-453815