Första spadtag Luleå Räddningsstation

Nu är det dags att på allvar köra igång bygget av Luleå nya Räddningsstation.Markarbetet och infrastrukturen i området är klart och nu återstår arbetet med att få byggnaden på plats vilket symboliskt startar vid detta tillfälle.

• Tisdag 11 juni
  • 14.30 – 15.30
  • Lilla Mjölkuddsberget – Porsödalen, karta för färdväg.

Medverkande vid ceremonin är kommunalråd Niklas Nordström, Fredrik Edfast, affärschef NCC Building Norrland, Carl-Henrik Sirkka, Enhetschef Region Norrbotten, Patrik Bylin, Räddningschef, Räddningstjänsten och Helena Spets, Platschef Luleå, SOS Alarm Sverige AB. Dessutom finns representanter från Luleå kommun och de olika organisationerna på plats.

KRAV för att närvara vid eventet: skyddskläder; Hjälm Väst Skor
Om det regnar är vi inomhus, dock krävs skyddskläder ändå eftersom vi är på en arbetsplats, detta innebär även att det inte tillåtet att röra sig fritt på platsen.
Vänligen respektera detta.

Varmt välkommen!