Foto: Alf-Arne Harjo

Ny ägare till Klubbviken

Luleå kommun vill se en utveckling av Klubbviken och säljer därför anläggningen till nuvarande arrendatorn, Brändögruppen.
Brändögruppen tar över ägandet av restaurangbyggnaden och fyrbäddsstugorna från 1 juni. Kommunen kommer även fortsättningsvis att äga båthamnen och badstranden.

– Vi är väldigt glada att Brändögruppen nu tar nästa steg för att utveckla skärgårdspärlan. De har gjort ett utmärkt jobb under de år som de arrenderat Klubbviken, säger Ove Forsberg chef Luleå kommun.

Johan Björklund, delägare på Brändögruppen, säger så här om affären:

– Det känns otroligt roligt att det äntligen är klart. Perfekt! Vi är nu i full gång att starta upp denna säsong och börjar den stora planeringen för framtiden under hösten och vintern. Vi är tacksamma att kommunen valt att sälja denna fantastiska anläggning till oss och vi ska ta hand om den på bästa sätt.

Klubbviken öppnar för säsongen på midsommardagen och håller öppet hela sommaren.

Kontakt:
Ove Forsberg, chef Kulturarv, skärgård och turism Luleå kommun, tel: 0920-45 56 14
Johan Björklund, delägare Brändögruppen, tel: 070-579 33 24