Luleåbandet Machinae Supremacy klara för Hamnfestivalen

Luleåbandet Machinae Supremacy spelar på Hamnfestivalen lördag 13 juli. De spelar 8-bitars power metal, ett unikt sound som låter som det kunde varit en symfonisk remake av soundtracket från ditt favorit-Nintendospel. Tidningen Metal Hammer UK kallar Machinae Supremacy för "ett av vår tids mest intressanta band".

Bandet har släppt två skivor på egen hand och därefter fem album genom Universal-ägda metal-bolaget Spinefarm Records. Nu har Machinae Supremacy åter kontrollen själva och gav 2017 ut “Into The Night World” genom egna bolaget Hubnester Records, i samproduktion med BD Pop.

Machinae Supremacy har hållit igång även utanför albumsläpp och turnéer. Bandet har framfört låtar från Final Fantasy tillsammans med Kungliga Filharmonikerna i Stockholm, deltagit i den officiella TV-reklamen för Ishockey VM och producerade original-soundtracket till TV-spelet Giana Sisters: Twisted Dreams tillsammans med TV-spelmusiklegenden Chris Hülsbeck.

Machinae Supremacy är:

Sång: Robert Stjärnström