Luleå blir Alla hjärtans stad – för sjätte året i rad

Lagom till Alla hjärtans dag förvandlas Luleå till Alla hjärtans stad och sprider lite extra kärlek till Luleåbor och besökare. Runt om i staden dyker små kärlekstecken upp och i en film som sprids i sociala medier visar Luleåborna sin kärlek och vänskap till varandra.

Kampanjen, som arrangeras av Luleå kommun för sjätte året i rad, startar i samband med Alla hjärtans dag och pågår under en vecka. Syftet är att visa att Luleå är en kärleksfull och inkluderande stad som är öppen för alla.

Under åren har det ingått olika aktiviteter i kampanjen. Allt från kärleksmusik på Luleå Airport och Luleå tekniska universitet till goda chokladhjärtan och fotovänliga ishjärtan på Storgatan.

I år ligger fokus på en film i sociala medier där Luleåborna visar sin kärlek och vänskap till varandra. Många Luleåbor ville vara med när filmen spelades in förra veckan vid hjärtgungan på Södra hamnplan. Tanken är att filmen även ska spridas till utflyttade Luleåbor för att påminna dem om sin tidigare hemstad och förhoppningsvis ge lite hemlängtan.

Utöver filmen så syns små kärlekstecken runt om i staden, bland annat i Stadsparken och på ett antal digitala skyltar. Entréerna till Stadshuset och Kulturens hus är extra välkomnande och hjärtliga under kampanjperioden och Luleå Turistcenter säljer mössor med trycket ”Alla hjärtans stad”.

För mer information:
Karl-Henrik Dagman, marknads -och kommunikationsansvarig för varumärket Luleå, 070-251 77 64

Bild: Filmen till kampanjen Luleå – Alla hjärtans stad spelades in förra veckan och intresset för att vara med var stort. Foto: Luleå kommun.