Premiär för Vinter på Södra hamnplan

Snölabyrint, Fritidsbanken, grillplatser med värmande eldar och café. Nu på lördag 26 januari är det premiär för Vinter på Södra hamnplan, vinterlandskapet med aktiviteter mitt i centrala Luleå.

– Luleå är en vacker vinterstad och Södra hamnplan blir en naturlig mötesplats med vinteraktiviteter för stora som små, säger Leif Renholm, projektledare Luleå kommun.

I dag börjar byggandet av Snölabyrinten som blir årets stora dragplåster på Södra hamnplan. Labyrinten beräknas öppna efter premiärhelgen, beroende på väder och vind.

Vinter på Södra hamnplan håller öppet lördagar och söndagar 11.00-15.00, preliminärt fram till söndag 7 april. Här finns grillplatser med ved, värmestuga och café. Fritidsbanken lånar kostnadsfritt ut fritidsutrustning där Luleåborna exempelvis kan testa åka skridskor på Isbanan nedanför.

Kontakt:
Leif Renholm, projektledare Luleå kommun, 070-529 49 57.