Projektledare för SM-veckan 2020 utsedd

Det blir Sandra Ottosson som får uppdraget att projektleda Bodens och Luleås gemensamma SM-vecka 2020. Under SM-veckan som arrangeras i slutet på mars kommer svenska mästerskap i olika idrotter att genomföras i de båda kommunerna.

Sandra Ottosson

Sandra Ottosson, projektledare för SM-veckan 2020 som hålls i Boden och Luleå.

I våras utsåg Riksidrottsförbundet Boden och Luleå till gemensamma värdar för SM-veckan 2020. Och nu är det klart att Sandra Ottosson från Boden blir projektledare för arrangemanget.

Sandra har tidigare jobbat som verksamhetschef inom besöksnäringen där hon ansvarat för personal, ekonomi, marknadsföring, försäljning och bokning av stora event och konferenser. Idag driver hon det egna företaget Sense & Care där hon arbetar som organisationskonsult och coach.

– Det känns fantastiskt roligt och väldigt inspirerande att få arbeta med ett av Sveriges största idrottsevenemang och dessutom få skapa en folkfest som förenar våra fina städer Boden och Luleå. Vi suddar ut våra gränser och blir starkare tillsammans, säger Sandra Ottosson.

Det är första gången SM-veckan arrangeras i Boden och Luleå . Både Bodens kommunchef Mats Berg och Luleås kommundirektör Mikael Lekfalk ser fram emot arrangemanget.

– Att Boden och Luleå gemensamt får stå värd för det här fina arrangemanget är riktigt roligt. Det blir en mötesplats där inte minst föreningslivet kommer att spela en viktig roll, säger Bodens kommunchef Mats Berg.

– SM-veckan är ett fantastiskt evenemang för både Luleå och Boden, och för hela Norrbotten. Jag hoppas på en riktig folkfest som ger ringar på vattnet för inte bara idrotten utan även för kulturlivet och besöksnäringen, säger Mikael Lekfalk, kommundirektör i Luleå.

Kontakt:
Sandra Ottosson, projektledare SM-veckan 2020: 070-204 14 58