Allmänhetens sporthall öppnar för spontanidrott

Det är många Luleåbor som vill nyttja sporthallar på ett friare sätt och kommunen har lyssnat på sina kunder. Under jullovet öppnar därför Luleå kommuns nya sporthall, Kronanhallen, upp för spontanidrott under namnet Allmänhetens sporthall.

– Idéen kommer direkt från våra kunder och det känns jättebra att vi kan förverkliga den, säger Mattias Kenttä enhetschef Luleå kommun.

Allmänhetens sporthall på Kronan håller öppet 27-28 december samt 2-4 januari klockan 09.00 - 12.00. Kronanhallen delas då upp för 1/3 lagidrott som handboll, innebandy, fotboll och basket och 2/3 hallyta öppen för valfri idrott och lek. Det är kostnadsfritt att delta.

Ung i Luleå är medarrangör och finns på plats för att låna ut idrottsutrustning om man inte vill ta med egen. De bjuder också på fika.

Vill inspirera föreningar att ta efter

Konceptet syftar även till att inspirera föreningar att göra likadant i sporthallar som föreningen är geografiskt kopplad till.

Kontakt:
Mattias Kenttä, enhetschef Luleå kommun, 0920-45 57 63.