Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Pressinbjudan: Sverige festar utan knark på O'Learys

Krogar mot Knark i Luleå visar upp kampanjen ”Sverige festar utan knark” samt presenterar nätverkets årliga attitydundersökning.  Syftet med undersökningen är att ge en fingervisning om narkotikabruket i krogmiljö, hur stort problemet är och hur krogar bör jobba för att motverka narkotikamissbruket i krogmiljön.

För tredje året i rad genomför Novus Opinion en undersökning på uppdrag av Krogar mot Knark i samband med årets kampanjhelg ”Sverige festar utan knark”.

”Årets undersökning visar exempelvis oroväckande trender kring vår syn på narkotika” säger Lennart Johansson, nationell samordnare för Krogar mot knark.

Rapporten inkluderar regionala siffror och det finns möjlighet att ställa frågor kring den.

Arbetet med Krogar mot Knark ingår i den gemensamma överenskommelsen mellan polismyndigheten och Luleå kommun. 

Välkomna!

Deltagare på pressträffen

  • Representant från Polismyndigheten i Luleå.
  • Representanter från O ‘Learys som ingår i nätverket Krogar mot knark.
  • Samordnare för Krogar mot knark i Luleå, Maria Strömgren, Luleå kommun

Var: O ‘Learys, Västra Varvsg. 25, Luleå
När: 10.00 den 21 maj

Kontaktperson

Maria Strömgren, 070 – 3709996, samordnare för Krogar mot knark i Luleå.

Om Krogar mot Knark

Krogar Mot Knarklänk till annan webbplats är ett nationellt nätverk bestående av representanter från krogar och myndigheter i ett flertal kommuner. Genom Krogar mot Knark arbetar krögare, kommun och polisen tillsammans för att minska och försvåra användandet av narkotika i krogmiljö.

Om undersökningen

Resultaten är insamlade genom en rikstäckande kvantitativ undersökning genomförd i Novus Opinions webbaserade Omnibus 16-23 april 2014. Respondenterna är slumpmässigt utvalda ur Novus webpanel, som består av 35 000 medlemmar, varav samtliga är rekryterade på initiativ av Novus Opinion. Panelen håller hög kvalitet och respondenternas svar kan jämföras mot populationen. Både 2012 och 2013 års undersökningar är gjorda efter samma modell. Analys och rapport är gjord av Attityd i Karlstad AB.