Pressrum

Välkommen till Luleå kommuns pressrum. Här hittar du vårt pressmaterial, pressmeddelanden samt inbjudningar till pressträffar. Här finns även pressbilder på politiker och tjänstemän, fria att använda, samt kontaktuppgifter till pressansvariga.

Pressmeddelanden

• Senast publicerat: 28 mars 2024

Bidrag till Kulturnatten 2024, bidrag till budo för funktionsnedsatta samt evenemangsbidrag till en streetbasketturnering. Det är tre av de ärenden kultur-och fritidsnämndens arbetsutskott ska ta ställning till den 3 april.

• Senast publicerat: 27 mars 2024

SM-veckan i Luleå/Boden sammanfattas som en succévecka över förväntan, fylld av historiska idrottsprestationer och en folkfest för alla åldrar.

• Senast publicerat: 27 mars 2024

Påsklovet på Hägnan bjuder på påskkärringsparad, skapande verkstad, bakning och chansen att få veta allt om påskkärringar. 3–5 april är det påsklovsaktiviteter på friluftsmuseet.

• Senast publicerat: 20 mars 2024

Även på friluftsmuseet Hägnan uppmärksammas SM-veckan, men med en historisk twist. Här blir det ett kort skidlopp för barn där medaljutdelare är självaste Gustav Vasa. Media är välkomna att bevaka sporthändelsen.

• Senast publicerat: 14 mars 2024

Den 14 mars behandlar socialnämndens arbetsutskott sammanlagt sex ärenden. Bland annat ett beslut om statsbidrag till föräldrastöd.

Webbkamera

Här hittar du alla webbkameror som finns runt om i Luleå kommun.

Kommunens diarium

Sök efter ärenden och handlingar som registrerats i Luleå kommuns diarier.

Sidan uppdaterades den 12 december 2023