• Startsida
  • Näringsliv
  • Besöka Luleå

Synpunkter på service

För att utveckla kvaliteten i våra tjänster utger Luleå kommun servicedeklarationer. En servicedeklaration förtydligar kommunens insats och är både ett löfte och en upplysning om vad du som medborgare/kund kan förvänta dig av kommunen.

För att synliggöra och tydliggöra de värden vi har i kommunen och för att möta framtidens utmaningar har vi en gemensam värdegrund: Engagemang, ansvarstagande och kompetens.

Servicedeklarationer

I menyn till höger ser du en översikt över våra områden. Genom att klicka på en av dessa rubriker får du mer information om servicens innehåll. Synpunkter lämnas i formuläret nedan.

En servicedeklaration kan behöva omprövas och ändras. Här på www.lulea.se finns alltid den gällande versionen.


Lämna din synpunkt

En lämnad synpunkt ska, under normala omständigheter, vara återkopplad inom 14 dagar, under förutsättning att du lämnat kontaktuppgifter.

Lämnade uppgifter omfattas av personuppgiftslagen. Dina synpunkter kan komma att publiceras på vår hemsida, dock utan koppling till dig som person.

Under 2015 kom det in 100 ärenden

Ärenden som bland annat handlat om synpunkter på feriejobb, färdtjänst, skidspår, snöröjning, väghållning, öppettider för anläggningar och parkeringsfrågor.

Samtliga synpunkter ingår i kommunens arbete med ständiga förbättringar.

Statistik - Servicedeklarationer